24 uker!

Tenk at nå har jeg kommet meg til 24 uker! Det har ikke helt gått opp for meg ennå! Jeg er så utrolig takknemlig for hver dag vesla holder seg inne i magehuset❤️

Termin: 21. November.
Uke: 24.
Svangerskapsmnd: 6.
Kjønn: Jente.
Kvalme: Egentlig ikke, det hender seg at jeg er litt kvalm innimellom, men det mest hvis jeg spiser for fort eller for fet mat, men tror det er mer ettrr operasjonen min.
Cravings: Ja! Kaffe med sukker og melk! Ellers kan jeg få sånne spontane Cravingsen at jeg bare MÅ ha den spesifikke tingen så fort som mulig. Hehe.
Spark/liv: Jeg kjenner liv og spark hver dag, men noen dager er hun mer rolig, men tror det er fordi hun kanskje ligger med ryggen mot min navvel og sparker inn mot ryggen min.
Tretthet: Jeg merker at jeg er mer trett enn vanlig, men jeg våkner uansett tidlig...
Barnets vekt/ lengde: I følge Babyverden appen så er hun nå 650 g og ca 29 cm lang.
Humør: Jeg føler at jeg kanskje kan snappe fortere enn før og bli mer irritabel, men det kan jo også være pga varmen som er om dagen på Østlandet.
Sist cervix måling: 3 cm and still going strong!


Jeg kommer til å tilføye mer på symptomliste etterhvert som jeg kjenner det dukker opp noe 😀 Tenkte kanskje jeg kan ha sånn symptom liste en gang i uken.

Ellers går graviditeten ganske greit, jeg har også fått litt spørsmål ang graviditet etter en slankeoperasjon, og jeg må si at det går veldig bra. Det viktigste jeg må tenke på er å få i meg nok næring og proteiner. Jeg spiser som før, men kanskje litt oftere enn før. Barnet vokser som det skal og jeg får veldig tett oppfølging rundt dette også.

Jeg har vært utrolig nervøs tidligere i svangerskapet. Jeg har vært sykt redd for at Cerclagen ikke skal holde og at vesla ikke skulle klare seg, men nå som jeg har kommet hit jeg er i dag så har nervene roet seg litt mer ned. Om hun skulle ha kommet nå så hadde hun hatt 56% sjangse for å overleve, selv om det er alt for tidlig så er det en litt mer beroligende tanke.




Jeg var innom ei god venninde i dag og fikk heldigvis snakket litt ut om mine tanker og følelser under graviditeten. Jeg fikk også masse arve klær og diverse ting etter datteren hennes ❤️ Jeg setter så stor pris på å få arve og kjøpe brukt!
Jeg føler meg heldig som har så gode venner rundt meg ❤️

Nå tenker jeg at jeg runder av for denne gang, det blir selvfølgelig mye mer blogging og oppdateringer etter hvert! Jeg må bare venne meg til tanken på å blogge igjen og vi venter fortsatt på at noen fra Eidsiva skal komme å ordne Internett for oss.


Ha en fin dag videre alle sammen❤️

Kommentarer