26 uker og nebbing.

Hei alle sammen!

Ja da har jeg kommet meg til 26 uker, eller 26 uker og 2 dager!
Formen er bra, foruten om at jeg er utrolig mye sliten og trøtt.

Denne uker har jeg ikke gjort store greiene, jeg har vært på IKEA med Thomas og en kompis og fikk endelig kjøpt oss klesskap! Så nå slipper vi å ha klærne våres i søppelsekker 😀 jeg mangler fortsatt å få plassert alle klærne våres i skapene, men tar litt og litt for må ta det en god del med ro fremover.

Fikk også kjøpt stellebord til vesla og små kurver til å ha ting oppi.

I dag var jeg hos legen igjen for å måle cervix. Jeg regnet med at det ble en vanlig time som jeg alltid har brukt å hatt. At jeg måler og alt er fint, men i dag var det ikke en sånn dag. I dag var legen litt mer bekymret i utrykket sitt.

Han sa det så ut som at jeg hadde begynt å nebbe littegrann. Nebbing vil da si at livmorhalsen har begynt å åpne seg litt fra innsiden. Jeg visste jo selvfølgelig at dette var noe som kunne skje siden jeg har svak livmorhals, men jeg ble jo litt engstelig for vesla skal jo helst være inne en god stund til.

Han var ikke sikker på om hun kom til å bli født alt for tidlig, men om man har livmorhals på 2,5 cm eller under så er det stor sannsynlighet for at man kan føde prematur.

Selv om hun skulle ha kommet nå så er det stor sjangse for at det skal gå bra, men målet mitt nå er ihvertfall å ha henne inne til rundt 35 uker.

Så krysser fingrene for at hun blir i mage huset en god stund til ❤️

Ellers var alt super bra med henne og legen valgte å måle hodeomkrets og mage omkrets og det rare der er at mage omkretsen viser at hun er 26+5 uker og hodeomkrets viser at hun er 27+3 uker så egentlig er jeg 27 uker på vei nå  😅
Men jeg velger å følge termindatoen som har blitt satt, er jeg 27 uker så er det jo kjempe bra hvis det skulle være at hun velger å komme for tidlig.





Termin: 21.November
Uke: 26+2
Svangerskapsmnd: 7
Kjønn: Jente
Kvalme: Nei
Cravings: Ikke noe nytt ☺️
Spark/liv: Ingen forandringer på dette.
Tretthet: Ja, jeg er veldig mye trett og sliten.
Barnets vekt/lengde: Ifølge Babyverden appen så er hun ca 900 g og ca 31 cm lang ❤️
Humør: Jeg er ekstremt følsom om dagen og kan gråte av små ting.
Sist Cervix måling: 2,2 cm så ikke så bra, men håper det ikke blir dårligere. Jeg skal på ny måling om ca 2 uker, så får se hva legene sier da.

Kommentarer