Nest siste cervix måling!

Hei alle sammen, jeg tenkte jeg egentlig skulle blogge en liten oppdatering i går fra sykehus besøket, men dagen fløy 😅

Så jeg tenkte jeg oppdaterer nå i stede ❤️

Jeg skulle på Cervix måling (måling av livmorhals) i går på sykehuset. Det var en fryd å se legen jeg har brukt å gå til der tidligere siden de to siste målingene har jeg hatt vikarer som jeg ikke følte skjønte helt alvoret mitt med dette svangerskapet og de var ikke så forsiktige under undersøkelsen heller 😅

Så når hun jeg bruker å ha satt på undersøkelsesrommet så ble jeg veldig lettet! Jeg fikk ta en vanlig urin prøve for å se at jeg ikke har noen infeksjoner, dette gjør dem fordi infeksjoner kan føre til for tidlig fødsler og at fostersekken kan sprekke... Så la jeg meg som vanlig på benken og fikk tatt en bakteriell prøve for å sjekke at det ikke var noe galt der heller (mye prøver) hehe... Alt virket fint og hvis det skulle være noe så ringer godeste Olga som legen min heter meg og forklarer ❤️

Så til målingen...

Jeg kjente det var litt ubehagelig denne gangen, men nå er det litt mer press på livmorhalsen osv enn tidligere siden vesla blir tyngre så jeg er rett og slett veldig øm 😅 Men alt så bra ut! Jeg målte 2,4 cm så jeg har faktisk økt siden forrige måling og det er kjempe bra 😃 men jeg fikk streng beskjed om ikke sameie, ikke stress, ikke løft, ikke lange gå turer, ikke kjøre på veldig humpete veier (det vil si, kjøre veldig forsiktig over dumper osv), og hvis jeg føler endel nedpress eller smerter skulle jeg ringe med en gang i tilfelle det er noe på gang..

Etter jeg har tatt ut cerclagen så kan jeg leve så og si normalt igjen for da er det ingen fare om hun kommer ❤️ Vi satte et mål også, og det er at hun skal holde seg inne i 6,5 uker til 😱 Og når jeg tenker på det så er det ikke lenge til i det hele tatt 😱😱

Men jeg gleder meg til denne graviditeten er over😥 Jeg føler ikke jeg er den personen som liker å gå gravid 😅 hehe... Gleder meg veldig til å møte vesla våres ❤️


Ellers så går dagene i å vente på at noen skal komme å installere nett for oss 🙄 noe som ikke skulle være så enkelt! Thomas ringte innstalørene i går og de sa at de har prøvd å få noen til å komme å fikse det, men ingen vil ta på seg jobben siden vi har fibernettet i en høyspent mast... De prøver så godt de kan å få noen til å ordne det for det skal jo være mulig, men mulig Eidsiva må ordne det selv 😅 jaja, så vi får bare smøre oss med tålmodighet og vente litt til selv om vi har ventet i 12 uker allerede 🙄🙄😑



Håper dere får en fantastisk lørdag ❤️


Kommentarer