Uke 29

Ja, da var jeg kommet hit❤️

Uke 29+1 for å være helt nøyaktig! Ting har gått ganske bra til nå, og jeg var jo på sjekk forrige fredag så føler ikke at det er så mye å oppdatere der. Alt ser veldig bra ut ihvertfall, har jordmortime i morgen så da blir det symfysemåling og litt vektmåling osv.

Må si jeg gruer meg til å stelle meg på vekta, for jeg skal være ærlig å si at jeg syns det fortsatt er vanskelig med vektoppgang når jeg har jobbet hardt med å gå ned. Men jeg vet at det å gå opp i graviditeten er sunt så lenge man ikke går opp kraftig på kort tid.

I følge Preglife appen så har jeg igjen 79 dager til termin og har gjennomført 72,1% av graviditeten, noe jeg synes er helt sykt! Jeg fikk også beskjed av legen min at skulle hun komme nå er oddsen ganske bra! Så det letter jo litt på skuldrene mine, men jeg er nok ikke helt på bakken før hun er her 😅 Jeg kan ærlig si at det å gå gravid er ikke en dans på roser for meg, selv om jeg har hatt en ganske grei graviditet selv for helsen og risikoen min.

Jeg har merket i det siste at plassen hennes er mindre og det er litt mer ubehagelig når hun flytter på seg der inne. Jeg løper også veldig ofte på do for å tisse 😅 men det overlever jeg😅

Matlyst har jeg også så det er ihvertfall ikke noe problem.

Termin: 21. November.
Uke: 29+1
Svangerskapsmnd: 8.
Kjønn: Jente.
Kvalme: nei, føler meg ganske bra om dagen. Litt mer kynnere og nedpress, men det er nok mer ang tyngden på vesla og mine svake livmorhals.
Cravings: Ja! Fortsatt kaffe med sukker og melk! Salt og søtt😅
Spark/liv: Jeg kjenner liv, men ikke så mye spark. Hun har jo endel mindre plass, så føler heller mer bevegelser når hun snur seg osv.
Tretthet: Ganske trett om dagen, men får ikke til å sove komfortabelt siden bekkenet er veldig vondt når jeg våkner. Så sover ikke så lenge og er oppe ganske tidlig.
Barnets vekt/ lengde: I følge Babyverden appen så er hun nå 1350g og ca 35 cm lang.
Humør: Jeg føler humøret mitt er litt mer opp og ned om dagen, jeg kan gråte lett, men er som regel veldig blid og fornøyd. Men igjen trettheten tærer på😅
Sist cervix måling: 2,2 cm så har gått ned en del, men legen min var ikke bekymret sånn sett, men blir fulgt opp nøye. Jeg har fortsatt over 1 cm igjen før jeg har åpnet meg til cerclagen så da er det ikke krise ennå.

Fikk dette nydelige settet av Thomas sin fetter og hans forlovede 😍 helt forelsket! 




Kommentarer