Alina er her! Min fødselshistorie❤️

Ja, ting ble litt hektisk..

Jeg kan starte med å si at lille Alina har endelig kommet! ❤️ Hun ble født 6 uker før tiden, men hun er sterk og klarte å puste selv og skrek veldig høyt når hun kom.

Det var fredag 11. Oktober, og denne fredagen startet som alle andre dager. Jeg sto opp og ante fred og ingen fare 😅

Jeg gikk på badet og så at jeg måtte på apoteket for å få kjøpt mer Lutinus, så jeg reiste til apoteket her jeg bor, men dem hadde ikke igjen tablettene på lager, men på Kongsvinger hadde dem. Så da ble det en spontan tur til Kongsvinger. På veien til Kongsvinger følte jeg litt små murringer I korsryggen, men tenkte jo ikke så mye over det for tenkte kanskje det bare var at babyen lå i en viss stilling.

Npr jeg kom til apoteket i Kongsvinger og etter jeg hadde betalt for tablettene så kjentes det ut som at jeg tisset på meg på vei ut av apoteket. Jeg satte meg i bilen og det stoppet, men for sikkerhetsskyld så ringte jeg føden på Kongsvinger, og fikk komme på en sjekk 🙂

Jordmoren der ville se om jeg hadde lekket fostervann, og det hadde jeg, så da ble jeg monitorert til en lege kunne ta ultralyd på meg.

Jeg ringte Thomas og fortalte han situasjonen, men at han ikke trengte å stresse, jeg tenkte at vannet kan jo gå dager eller uker før babyen kommer!

Legen fant ut at Alina lå i seteleie og siden vannet hadde gått så var det hast inn til Ahus på Lørenskog i ambulanse. Da begynte hjertet å hamre litt fortere!

Jeg ringte Thomas og sa at han måtte hjem fort å hente helsekortet til Alina og han måtte komme til ahus.

Jeg ble kjørt med blålys til ahus og når vi kom frem der, så ble jeg tatt imot av en jordmor som var utrolig god og snill, jeg fikk utdelt fødestue og en annen lege kom for å se hvordan jeg lå ann, siden jeg I tillegg har cerclage.

Dette ble starten på skikkelig smerte h! Cerclagen måtte jo ut, men med tanke på rier som jeg hadde begynt å få så var det nesten umulig for legene (ja det var to leger som prøvde samtidig å fjerne tråden) å få den ut. Dem hadde i tillegg ikke riktig utstyr... Etter 30 min med pining og smerter, så fikk jeg epidural i håp om at det skulle døyve smertene som kom når dem prøvde å ta ut cerclagen. Riene var ikke i nærheten så vonde som det var å få tatt ut cerclagen

Selv med epidural og lystgass på forsøk nr 2, så hadde jeg utrolig vondt og svimte av 2 ganger av smerte... Og jeg tåler ganske mye altså!

Men tilslutt klarte dem å fjerne den, og jeg fikk valget om jeg ville føde vaginalt eller ta keisersnitt, jeg tenkte at jeg ville prøve vaginalt først, så da ble det sete fødsel vaginalt 😅

Npr dem tok ut cerclagen så var jeg allerede 6 cm åpen, 1,5 time etter så var jeg 9 cm og sa fylte rommet seg opp med barneleger, leger, barnepleier, jordmødre og sykepleiere. Vi var 11 tilsammen inne på fødestua.

Thomas var en klippe gjennom hele fødselen, selv om han måtte sitte ned litt og hente seg for han ble veldig bleik. Han hadde aldri sett meg i den sinnstilstanden før 😅

Det var tid for å presse... Og etter 5 timer i aktiv fødsel og 2 press så var lille Alina ute 😍 Hun ble født 11.10.19 på 1 års dagen til kusina si❤️

Og jeg må si at fødselen var en drøm! Jeg kunne gjort det om igjen... Eneste skrekken var cerclagen og at det var så vondt å ta den ut, men det var absolutt ikke legene sin feil, det var det at jeg hadde rier samtidig og helst skal cerclagen ut før man får rier. Men ja, ting ble som sagt veldig hektisk😅

Vi måtte bli på sykehuset på intensiven I 1,5 uke, til Alina klarte å spise bra selv, så fikk vi endelig reise hjem❤️

Sorry hvis det ble et litt rotete innlegg, men er litt i ammetåka og har blitt litt lite søvn i det siste 😅









Kommentarer