Det er viktig med kvalitetstid også!

 God morgen alle fine! 

I helgen har vi virkelig fått lite pusterom, men vi har storkost oss, det må jeg si!

Lørdag så var det en typisk handle dag, og vi var i forskjellige butikker med ei litt små trassig to åring, hun ville ikke sove dupp og hun var ikke helt enig med alt i butikken heller… Men selv om det kan være strevsomt så tenker jeg at hun er bare 2,5 år og vil jo selvfølgelig teste grenser. Det er jo denne fasen som er med på å forme henne som person! 

Jeg skal ikke si at jeg alltid takler dette på en super bra mamma måte hele tiden, men jeg gjør så godt jeg kan og det viktigste tror jeg er at jeg og samboeren min Thomas har samme oppfostring og regler når det kommer til Alina, at hun ikke blir forvirret hvis vi sier forskjellige ting eller har forskjellige meninger. 

Når Alina får sine utbrudd av frustrasjon og sinne (heldigvis er ikke det så ofte) så syns vi det er viktig å sette ord på følelsene hennes, og forklare henne at vi forstår at hun blir lei seg og sint når hun får et «nei», men at det er en grunn til at vi sier «nei». Vi sier aldri imot henne eller noe sånt hvis det ikke er en grunn! 

Vi er ikke perfekte foreldre, men hvem er det? Alina er våres første barn, og vi har aldri gjort dette før. Vi lærer mye nytt hver dag vi også, vi lærer og kjenne henne for hver dag som går og vi ser nye ting hele tiden! Og da er det også i tillegg viktig for oss å også se de gode tingene og minnes de fine tingene vi gjør sammen som en familie! Vi prøver å veie positivitet mer enn negativitet iløpet av dagen og da velger vi våres kamper med omhu slik at ikke hele dagen blir veldig negativ :) 

På søndagen var vi i konfirmasjonen til fetteren til Thomas og det var så utrolig koselig og en super fin feiring for konfirmanten! Alina storkoste seg og hadde det så gøy!! Vi kan vell si at hun var passe utslitt når vi satte oss i bilen og skulle kjøre bil 2 timer hjem. Hun sov hele veien, men våknet til litt når vi kom hjem. Heldigvis gikk det fint å legge henne igjen og hun sov helt til kl 08.00 i dag tidlig, så valget mitt var ikke vanskelig å ha en hjemme kosedag sammen med henne i dag for å lande litt etter en hektisk helg! Jeg hadde mulighet til det i dag så da utnytter jeg sjangsen til å ha litt kvalitets tid med henne, for det er ikke mange timene i uka jeg ser min fine lille når vi jobber og hun er i barnehagen. 

Her kommer helgen i litt bilder:


















Håper dere får en fantastisk fin mandag! 


~Ciao 

Kommentarer